Foto: Flemming Nielsen fortalte engageret om Dana Cup, og fremkaldte stort bifald hos firmaidrættens formænd.
Udbreder kendskab til Dana Cup
Interessen for at få kendskab til Dana Cup, den store organisation, der ligger bag, og de resultater, der opnås, når tusindvis af unge samles i Hjørring hvert år i sidste uge i juli, bliver stadig større. Hos Dana Cup er man også interesseret i at udbrede kendskabet til det, som føles stort og godt i Hjørring.
Senest har Dana Cups medarbejder Flemming Nielsen – i øvrigt tidligere danmarksmester med Fortunas elitehold – været i felten.
Flemming Nielsen sælger i det daglige Dana Cup på såvel hjemme- som eksportmarked. Tyskland, hvor han selv har spillet som professionel, er et af hans kerneområder.
Men her er det "hjemmemarkedet" – måske lettere indirekte – der får besøg.
På Dansk Firmaidrætsforbunds formandsmøde på Nyborg Strand begejstrede Flemming Nielsen de mange formænd med sin engagerede fortælling om Dana Cup.
- Jeg tror også, at de var ganske tilfredse og nok lettere overrasket over at høre om vores store turnering i Hjørring og om de mange deltagere fra hele Verden, siger Flemming Nielsen.
- Vi håber nu, at de idrætsinteresserede firma-folk bringer budskabet videre, og skulle andre organisationer eller større foreninger få lyst til at høre om Dana Cup, tager vi gerne af sted.
Til syvende og sidst skulle det hele jo gerne resultere i, at vi stadig flere hold, så vi kan forny og bevare Dana Cup, som den helt store oplevelse for de mange unge fodboldspillere.
I 2013 havde Dana Cup 921 deltagende hold. Det vil sige, at der er 18.-20.000 spillere og ledere i Hjørring i den sidste uge i juli. Og det ser ud til, at endnu flere vil være med i 2014.