Dana Cup orienterer
Dana Cups organisation og bestyrelsen på plads
Et solidt samarbejde blandt Dana Cups personale og med kyndig vejledning fra en ekstern virksomhedskonsulent har nu bragt organisationen på plads, så Dana Cup er rustet til ikke blot at klare dagen og vejen, men personalet er også klædt på til de udfordringer fremtiden vil bringe, når en af Verdens største fodboldungdomsturneringer fortsat skal hente tusindvis af børn og forældre til Hjørring.
Jette Andersen er direktør og daglig leder i Dana Cup. Hun har været med i organisationen siden 1986. Jette er i øvrigt formand for Fortuna Hjørring – klubben, der står bag fodboldturneringen.
Alison Leigh Forman, der har været med til at organisere Dana Cup siden 1995 er markedsføringsansvarlig for Dana Cup, hvilket vil sige, at hun har til opgave, at sørge for, at budskabet om Dana Cup når Verden rundt, så der fortsat er spillere på banen hvert år i den sidste uge i juli.
Tine Munk tiltrådte den 1. april som intern sælger. Hendes opgave bliver at sælge turneringen, som i 2013 havde deltagelse af 921 hold fra 45 nationer. Det ventes, at Tine får endnu flere klubber og deltagere at servicere i år.
Kasper Poulsen, som har været ansat i Dana Cup siden 2002, har ansvaret for at indkvartere de mange unge mennesker, som kommer til Hjørring og omegn. Kasper har bl.a. kontakten til samarbejdsklubberne, som passer skoler og fodboldbaner.
Bob Knudsen Andersen er til daglig chef på Dana Cup SportsCenter og lægger samtidig et stort arbejde i selve Dana Cup. Her "spiller" han sammen med Kasper Poulsen om indkvartering af de mange deltagere. Han har således kontakt med en række af Dana Cups samarbejdspartnere.
Christian Borup er event-ansvarlig. Christian, der er kommet til Dana Cup i 2014, skal bl.a. sørge for, at en række virksomheder og organisationer kommer med på Dana Cup for at vise og demonstrere deres "produkter". Det er også Christian, der har ansvaret for ugens underholdning i event-området.
Flemming Nielsen er salgsagent med opgaver i Danmark og Tyskland mm. Flemming er tidligere, som cheftræner, blevet danmarksmester med Fortuna. Han har selv spillet på det danske herrelandshold, og han har været professionel i netop Tyskland, hvor han stadig har en række klubkontakter.
Bjørn Nielsen tiltræder den 1. maj som økonomimedarbejder. Bjørn Nielsen kommer fra vores revisionsfirma BDO, og får i det daglige ansvaret for Dana Cups økonomi i snævert samarbejde med direktøren og de øvrig på kontoret.
Hos Dana Cups bestyrelse er der også foretaget ændringer.
Stifteren af Dana Cup John Robert Larsen har valgt at stoppe nu efter 33 år i spidsen for den store turnering. Allerede i 2013 fratrådte John Robert Larsen som daglig leder i Dana Cup, og nu er han så stoppet på formandsposten. John Robert Larsen får naturligvis tilknytning til Dana Cup frem over. I løbet af 2014 bliver det afsløret, hvorledes der sættes pris på det "igangsætterværk" han har præsteret.
Dana Cups bestyrelse består herefter af formand Ole Vang Bruun – mangeårig turneringsansvarlig i Dana Cup, økonomiske opgaver har Karsten Dissing - en af Dana Cups mangeårige frivillige – ansvaret for, mens information, kommunikation og sekretæropgaver ligger hos Torben Vandsted, der i 25 år har deltaget som Dana Cups pressemedarbejder.
Den ny bestyrelse, der er trukket i arbejdstøjet, har i øvrigt den indstilling, at det er den daglige leder, direktør Jette Andersen, der tegner Dana Cup over for omgivelserne og offentligheden.
Det er personalet, der skal være i front, og have det primære ansvar for bevarelse og udvikling af Dana Cup.
Bestyrelsen satser på at være et inspirerende og koordinerende led i relation til de mange frivillige og specielt den 24-mands gruppe der består af Dana Cups afdelingsledere og udgør et slags repræsentantskab.
Venlig hilsen
Jette Andersen
Direktør, daglig leder
Dana Cup